Kako se birao najbolji hrvatski restoran
Znate li što je to – metoda San Pellegrino?

Jutarnji list, odnosno njegov gastro prilog Dobra hrana, u suradnji s Vinartom, odnosno Sašom Špirancem izabrao je najbolje hrvatske restorane i najboljim proglasio zagrebački Apetit po takozvanoj metodi San Pellegrino.
O čemu je zapravo riječ i kakva je metoda San Pellegrino?
Originalno, riječ je etabliranom izboru najboljeg restorana na svijetu u izboru časopisa Restaurant, uz sponzorstvo talijanske izvorske vode San Pellegrino. Ovaj izbor sve je prihvaćeniji u javnosti zbog inflacije nekada neprikosnovenih Michelinovih zvjezdica.
Najbolja ilustracija za ovu tvrdnju je da restoran slavnog Renea Redzepija „Noma“ u Kopenhagenu već dvije godine za redom osvaja prvo mjesto u izboru Restauranta/San Pellegrino kao najbolji restoran na svijetu, a istovremeno ima „samo“ dvije Michelinove zvjezdice.
No vratimo se na metodu San Pellegrino po kojoj je provedena i akcija Dobri restorani Jutarnjeg lista.
U ocjenjivanju sudjeluju stručnjaci, restorateri, chefovi i gastronomi pod čime se podrzumijevaju gastro kritičari i novinari koji prate restoransku scenu.
U slučaju San Pellegrina uključeno je preko 800 ocjenjivača iz cijelog svijeta, dok je u slučaju Dobrih restorana u izboru sudjelovalo oko 300 „odabranih“ znalaca iz Hrvatske.
Originalna San Pellegrino metoda dozvoljava glasačima da glasaju za sedam restorana, od čega četiri moraju biti iz regije samog ocjenjivača, ali tri moraju biti iz drugih regija.
Razumljivo, nitko ne smije dati glas za svoj restoran, ako je chef ili vlasnik restorana.
U slučaju Dobrih restorana, metoda San Pellegrino je malo modificirana, pa ocjenjivači mogu glasati samo za pet restorana, od čega tri iz „svoje“ regije i dva iz drugih hrvatskih regija čemu je dodana i poosebna kategorija „restoran prijatelj vina“.
Osnovni kriterij je zajednički – ukupni dojam/zadovoljstvo prilikom posjete uz uvjet (pomalo širok) da je ocjenjivač posjetio restoran unatrag dvije godine od trenutka glasovanja.
To je još jedna razlika u odnosu na originalnu San Pellegrino metodu gdje se podrzumijeva da ste u kandidiranom restoranu jeli unazad 18 mjeseci.
Na kraju, priznajemo, i Gastronomika je sudjelovala u glasanju za Dobre restorane, a to nam, jasno, nije jedino glasanje tog tipa.
Ivan Zidar